Kasık Yaralanması Semptomları ve Tedavisi

Kasık Yaralanması

Kasık Bölgesi Yaralanması

Kasık uyluk ve abdominal bölge arasındadır. Bu bölgedeki kaslar bacakların birlikte hareket etmesini sağlar. Bu kaslar pectineus, adductor magnus, adductor longus, gracilis, sartorious ve adductor brevistir. Kasık Bölgesi yaralanması en çok sartorious ve adductor magnus kaslarıyla gözükür.

Kasık Yaralanması Nasıl Oluşur

Kasık yaralanmaları spor yaralanmaları ve özellikle futbolda görülmektedir. Yaralanma genellikle bacağın aşırı geri gelmesi, aşırı içeri gelmesi, dönme, koşma, bacağın rotasyonunda sıçrama ve kuvvetli itme gibi aktivitelerde meydana gelir. Bu aktivitelerin kasık bölgesindeki kasların aşırı gerilimini ve kasa binen yükü arttırması ile yaralanmasına sebep olur.

Kasık Yaralanması Semptomları

Kasık yaralanmasında semptomlar yırtığın seviyesine göre değişir. Yırtık 3 evrede değerlendirilir.

GRADE 1: Bu evrede kasta minimal bir yırtık vardır. Yaralanma oluşan kasta hafif ağrı ve hassasiyet vardır. Kişinin aktivitesine engel olmaz.

GRADE 2: Bu evrede kasta orta seviyede yırtık vardır. Aktiviteyi sırasında kişi zorlanır. Ağrı grade 1’e göre daha şiddetlidir. Bunlara ek olarak şişlik, hassasiyet ve hareket kısıtlılığı meydana gelir.

GRADE 3: Bu evrede tam veya tama yakın kas yırtıkları oluşur. Kişi şiddetli ağrı hisseder. Bacağını hareket ettiremez ve aktivite yapamaz. Yaralanma bölgesinde ödem gelişir ve hassasiyet oluşur.

Grade 1 ve 2’ de yaralanma sonrası iyileşme süreci 2-4 hafta sürer. Grade 3 yaralanmasında ise bu süre 2-3 aya kadar çıkabilir.

Kasık Yaralanması

Kasık Yaralanması Teşhisi

Kasık yaralanması teşhisi koymak için detaylı bir fizik muayene değerlendirmesi yapılmalıdır. Değerlendirmede belirli testler uygulanmalıdır. Çünkü kasık bölgesi karmaşık bir yapıda olduğu için tanıyı koymak güçtür. Değerlendirme ve testler sonucunda tanı konulur.

Kasık Yaralanması Tedavisi

Kasık yaralanmasında cerrahi tedavi gerekiyorsa yapılır. Cerrahi tedavi sonrası fizik tedavi uygulaması tedaviye eklenir. Cerrahi tedavi gerekmiyorsa fizik tedavi uygulamaları yapılır. Fizik tedavide ağrıya ve ödem için buz uygulamaları, kompresyon, elektroterapi tedavisi uygulanır. Bu süreçte kişi istirahat eder. İstirahat sürecinde uyluk ve kasık bölgesini desteklemek için bantlama teknikleri uygulanabilir. Bu süreçten sonra kişiye yönelik egzersizler tedavi programına eklenir. Germe ve kuvvetlendirme egzersizleri, manuel terapi uygulamaları yapılır. Kişi sporcuysa branşına yönelik fizyoterapist tarafından hazırlanmış egzersiz programı uygulanır. Tedavi programının uygulanması sonucu başarılı olunur.

Randevu ve bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Yol tarifi almak için tıklayın.